Allez hop ...
L'histoire est sauve ... et on ne va pas la démolir ...
"Joffrois de Vile-Hardoin
mareschaus de Champaigne
La croisade de Constantinople"
"Toz les cops et toz les bleciez et toz les morz ne vos pui mie raconter; mais ainz que li estorz parfinast, vint uns chevaliers de la maisnie Henri, le frere le conte Baudoin de Flandres et de Hennaut, qui ot nom Eustaices dou Marchois;
et ne fu armez que d'un gamboison et d'un chapel de fer, son escu à son col; et le fist mult bien à l'enz metre si que grant pris l'en dona l'on. Poi ere jorz que on ne feist assaillies, mais ne cos puis totes retraire. Tant les tenoient près que ne povoient dormir, ne reposser, ne mengier, s'armé non."
"Jehans de Joinville
Livre des saintes paroles et des bons faiz nostre roy saint Looys"
"Nous estions tuit couvert de pilés qui eschapoient des sergens.
Or avint ainsi que je trouvai un gamboison d'estoupes à un Sarrazin: je tournai le fendu devers moy, et fis escu du gamboison, qui m'ot grant mestier; car je ne fus pas bleciez de leur pilés que en cinc lieus, et mes roncins en quinze lieus. Or avint encore ainsi que un miens bourjois de Joinville m'aporta une banière à mes armes, à un fer de glaive, et toutes les foiz que nous voions que il pressoient les serjans, nous leur courions sus, et il s'enfuioient."
"Je me levai et
jetai un gamboison en mon dos et un chapel de fer en ma teste, et escriai à nos serjans: «Par saint Nicholas! ci ne demourront il pas.» Mi chevalier me vindrent si blecié comme il estoient, et reboutames les serjans aus Sarrazins hors des engins, jusques devant une grosse bataille de Turs à cheval, qui estoient tuit rez à rez des engins que nous avions gaaingniés."
"Uns miens prestres qui avoit à nom Jehan de Voyssé, fu à ce conseil, et n'atendi pas tant; ainçois se parti de nostre ost touz seul,
et s'adreça vers les Sarrazins, son gamboison vestu, son chapel de fer en sa teste, son glaive (trainant le fer) desous l'essele pour que li Sarrazin ne l'avisassent."
Francs Compaings Brabançons : le Brabant Médiéval est une passion et doit le rester ! C'est comme çà ! LEVE BRABANT !
Illustre et indéfectible membre cofondateur des M2CHANTS ! Fuyez, courez, geignez... ou pas.